top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תYaron Ayalon

קורס לטיסה במצנח רחיפה בישראל


בישראל קיים בית ספר שמעביר קורסים לתעופה זעירה, מאז 1977 שמו עגור.

קורס המצנחים שהוא מעביר מאז 1986. הקורסים מתחלקים לשלוש רמות התקדמות.

הקורס הראשון הינו קורס בסיסי במצנחי רחיפה. הקורס מתמקד בשליטה קרקעית במצנח הרחיפה, הבנת מצנח הרחיפה, הבנת התאוריה של טיסה במצנחי רחיפה.

בקורס מבצעים כ 15 רחיפות מגבעה נמוכה שנמצאת בחוף "תאיו" שבבת ים. ההכשרה מכינה את הטייס החדש להניף את המצנח ולשלוט בו, להבין את התנהגותו, לבצע המראה מוצלחת, לבצע פניות עם מצנח רחיפה ולנחות בבטחה.

לאחר סיום שלב הבסיסי הטייס הצעיר עולה לטיסות הגובה. טיסות הגובה מתבצעות במספר אתרים מרביתם בגליל. במסגרת הקורס מבצע הטייס כ 12 טיסות.

אתר ראשי הוא מבוא חמה. אתר בגובה יחסי של 550 מטר מעל פני השטח. האתר פעיל ברוחות מערביות, צפון מערביות ודרום מערביות. זהו האתר הפופולרי ביותר בישראל.

אתר חורפי זה הגלבוע או כשמו כתף שאול. האתר נותן תשובה לרוחות מזרחיות שמגיעות בעיקר בתקופת החורף, גובהו כ 360 מטר מעל פני השטח.

אלו רק חלק מהאתרים והם בעיקר מיועדים למתחילים!

אתרים נוספים: תבור, שרונה, כמון, הר הארי, מנרה, גונן, מוחרקה, כרמליה, זכרון יעקב, נתניה, ארסוף, אשקלון, צרעה, מצפה שלם, מכתשי הדרום. כמובן יש עוד אתרים, אבל אלו היותר ידועים.

עם סיום ההכשרה, הטייס יוצא לדרך עצמאית אבל בקרבת הבית ספר.

בהמשך עובר הטייס קורס רכס, אשר מבוצע בחוף הים ומטרתו לטוס בחוף הים על גבי תופעת הרכס, שנובעת מהבריזה הימית של חופי ישראל.

אחרי הקורסים שציינתי, יש אפשרות להכשרת טיסה נוספות. עם מנוע, שנקראת ממ"ר (מצנח רחיפה ממונע רגלי). יש גם הכשרה לטיסה של מצנח רחיפה בטרמיקות ואפילו הכשרה לטיסה זוגית.

זה רק מצב השלדי של קורס טיסה במצנח רחיפה.

לפרטים נוספים צור קשר


709 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page