רח׳ אצ״ל 11, רמת גן

© כל הזכויות שמורות לעגור מצנחי רחיפה

הרשם וקבל הטבות, חדשות ומבצעים

בציון ל 40 שנות פעילת של מועדון עגור

בציון ל 40 שנות פעילת של מועדון עגור, קצת סקירה הסטורית!

בספטמבר 1974 הלל שמר חזר מסיור באנגליה וראה בדרך באזור בריסטול קבוצת מרחפים, עצר והתחבר אליהם עשה קורס קצרצר בן כמה שעות רכש גלשן העמיס ובא ארצה. בארץ התחיל לימודי הנדסת מכונות ולכן מכר את הגלשן ליורם מהוליבר ז"ל. זאת תחילת הספורט בארץ!

אנטולי קוהן

אנטולי  קוהן, מהנדם מכונות שעלה ארצה מרוסי עם חלום. למד בטכניון לתואר שני באוירונאוטיקה. והיה אחד המשפיעים ביותר על ספורט האוויר, גלישה אווירית ומצנחי רחיפה.

אנטולי בנה גלשן והתחיל לטוס בשנת 1976. הוא ייסד חברה שקרא לה עגור פרודקשין ועבד בשיתוף עם אגר גליידר עד 1982.

כאשר ייסד את חברת apco . הוא הבין מהר כי מצנחי הרחיפה זה הכיוון של הספורט והתרכז בפיתוח מצנחי רחיפה איכותיים ובמחיר תחרותי.. מאז החברה גדלה בהתמדה ומייצרת אלפי מצנחי רחיפה ומערכות טיסה  נילוות.

מצנח הרחיפה הראשון שייוצר ע"י apco היה מצנח בן 7 תאים או 9 תאים, בשנת 1996.

רק 10 שנים מאוחר יותר ייצר apco 3 דגמים חדשים בשנה. כיום המפעל מייצר כ 40 דגמים. השג שעדיין  שווה לכל יצרן אחר של מצנחי רחיפה בעולם!

 

 

 

כנפיים הוקמה בשנת 1976 עם שני יזמים ומדריך (ויורם מהוליבר ז"ל)  ב 1976 לקחתי (כותב המאמר) קורס שהיה מספר 2 של ביה"ס כנפיים, הלימוד היה ביפו בנמל ותרגול המעשי בגבעה בבת ים. לימדו אותנו את הבסיס העיוני. האימון המעשי היה על גלשנים מסוג סטנדט שהביצועים שלהם היו יחס גלישה בערך 1:4 והשקיעה בערך 3-4 מטר לשניה. לאחר סיום הקורס מי שרצה רכש גלשן מעגור פרודקשין(עפקו בהמשך) התאמן לבד ואחר כך לתבור! 

 

בשנת 1977 החלטתי שהלימוד אינו מספיק וייסדתי את ביה"ס עגור, הרקע שלי היתי מדריך בביה"ס הטכני של ח"א ומהנדס טייס (מכונן טיס) בטייסת תובלה בח"א. 

כבר בתחילה רכשנו גלשנים מסוג s  שהיו משופרים בעלי ביצועי טיסה טובים יותר, גם ביחס הגלישה וגם בקצב השקיעה! תוצרת עגור פרודקשין(עפקו בהמשך).

השינוי העיקרי של ביה"ס עגור היה לשפר את רמת ההטסה וההבנה של החניך. 

קורס מתקדם שבא אחרי הקורס הבסיסי שהכין את החניכים ליציאה לגובה. וכמובן עגור ליווה את הבוגרים בטיסות הגובה!   

 

ב 1978 הצטרף חניך בשם קרביץ ירון, לימים היה המדריך הנוסף בעגור.

ב 1.9.79 הצטרף לביה"ס חניך צעיר אחרי צבא בשם זאב אינגבר שלימים(1980)היה מדריך ושותף בעגור! כתב וערך את הספר מצנחי רחיפה שיצא ב יולי 1991 בהוצאת "עגור המועדון הישראלי לגלישה אווירית ומצנחי רחיפה"

בשנת 1981 הגיע לארץ חבר שלי משוויץ(כריסטיאן אוסטר) ועמו מצנח רחיפה(תוצרת עגור פרודקשין), וחשף אותנו לספורט החדש שכבש בזמנו את כל סוגי הגולשים בעולם. 

בתחילה הנוכחות של החניכים הייתה 90% גולשים ן 10% מרחפים. כמובן שהתמונה שונה לחלוטין כיום

לימים(1984)זאב אינגבר פרש מעגור לטובת שותפות עם עמירם קרמר בביה"ס מיל"א שהקים.

בשנת 1987 אוחדו עגור ומיל"א ונקראו עמיל"א, בשנה זו קלטנו מצנחי רחיפה ולמדנו אותם! פיתחנו תורה שקיימת עד היום עם התאמות ברוח הזמן!

זאב היה האדם הראשון שריחף במצנח רחיפה בגובה במבוא חמה. היה זה ב 2.5.87 

בשנת 1999 פרש זאב מהספורט ומעגור. היום הוא עו"ד עצמאי. 

ב 17.2.86  הצטרף שחר יאיר ז"ל לקורס מדריכים לגלישה אווירית בעגור. שחר היה טייס קרב בח"א  הוסמך למדריך גלישה אווירית בעגור, אולם לא הדריך בעגור. הוא פרש מעגור והקים את ביה"ס למצנחי רחיפה בשם זום!

6.3.87  הגיע בחור מוכשר בשם מיקי ויסלביץ והיה לגולש אוויר ב 1990 עבר קורס מדריכים בעגור והתחיל לעבוד כמדריך גם במצנחי רחיפה.

 בארץ היו באותו זמן שלושה מפעלים לייצור מצנחים: apco , אילן סרפ וסווינג אפ. סווינג אפ  החל להעסיק את מיקי בתור טייס ומדריך ראשי. בשנת 91 מיקי פרש מסוויג אפ ופתח את כנפיים לרחף בכף. לימים מיקי החל לעסוק בטרקטורונים מעופפים וטרייקים ובית ספרו פועל עד היום.      

3.5.90 לופי ארנון הגיע לקורס מצנחי רחיפה עם אביו מקיבוץ שריד. הבחור היה מוכשר ביותר ועם הזמן הוכשר כמדריך בעגור. הסתובב בעולם וטס עם מנועים. כיום מלמד מצנחים ממונעים.

ב  28.6.90  הגיע  בועז שחל החל קורס התקדם מהר והחל להדריך בעגור.

ב  26.8.90  נגר עוזי מדריך עוזר ארגן קבוצה של מרחפים באשקלון אשר למדו והתקדמו  והחלו לטוס עם מנועים. היה צורך במבוגר אחראי ועוזי עשה קורס מדריכים בעגור והשאר הסטוריה! 

ב 26.4.91 הגיע עידו צדר עם אביו ונרשם הוא היה בן 16 . נידבק בספורט התקדם והיה למדריך בעגור ולמדריך שהשפיע משמעותי בהיסטוריה של הספורט. 

ב 15.7.91 הגיע  אסף מרגלית קצין שיריון רציני ומוכשר התחיל לטוס וב 3.7.92 הוסמך להדרכה בעגור.

ב 11.8.93 הגיע למועדון אליס מילר (לימים נרשמה בהסטוריה ששנתה את מפת הגיוס לקורס טייס לבנות בח"א) ב 11.12.94 הוסמכה כמדריכה עוזרת בעגור.

ב 31.12.93 הגיע אסף ורבין למועדון.  אני פגשתי את אסף ב 1974 בקורס דאייה בגבעתיים וטסנו בשדה התעופה בסירקין ליד פתח תקווה. אסף היה חניך שקדן והתקדם עבר קורס מדריכים והיה למדריך בעגור. היום מפעיל אסף את דקל מצנחי רחיפה שנותן שרותי הטסה חוויתית!

ב 10.4.94 אמיר שלום ז"ל הגיע לעגור לקורס גלישה אווירית והתקדם. עבר קורס מדריכים בעגור, הדריך גם במצנחים רחיפה וגם בטרקטורון מעופף. לימים פנה לתעופה הכללית ושם הדריך אולטרא לייט, עסק בגרירת דאונים בהדרכת דאונים היה לחיית אוויר. אמיר קבע שיא בגלשני אוויר טס מקיבוץ רעים בדרום עלה בגרירת רכב והגיע לאילת. באילת היה ב 2000 מטר לא רצה להיכנס לתחום השדה באילת ונחת לפני הכניסה לתחום. 

ב 5.5.95  הגיע ספיר נמרוד לביה"ס עגור עבר קורס בגלישה אווירית  ב 29.4.98 הוסמך להדרכה גלשנים, הוא טס עד היום ושובר שיאים פעיל באגודה הישראלית לגלישה אווירית

ב 18.11.97 הגיע ווקסלר אדם בליווי אביו (היה בן 16) החל קורס אהב מאד התקדם עבר קורס מדריכים והיה למדריך בעגור. הוסמך טנדם, טרקטורון מעופף והיה זמן רב במועדון. כיום משמש כטייס ניסוי בapco  עוסק בפיתוח דגמים חדשים ומתקדמים למפעל. 

הטייסים המצוינים בציון ל 40 שנות פעילת של מועדון עגור מהווים את הבסיס לספורט מצנחי הרחיפה בארץ. המועדון הכשיר טייסים רבים שחלקם טסים גם כיום ומהווים דוגמא לאחרים.

בכבוד רב

ובברכה 

ארנון הר לב

עגור מצנחי רחיפה 

 

זהו האתר שלנו

Flyagur.co.il

ואלו הטלפונים

054-2454346  03-6778704

Please reload

ארכיון הודעות
Please reload

ארכיון הודעות
Please reload

כתבות אחרונות
Please reload