top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תYaron Ayalon

סיפור טיסה - מהתבור למושבת כנרת

סופה של עונת הקיץ, 2007, לאחר יום טיסות במבוא חמה, התארחנו כמה חברים ממועדון עגור אצל משה גרד הנקרא בפי חבריו המרחפים "היפה". משה גר במושבה כנרת על המדרונות הדרום מערביים של בקעת כנרות.

בעודנו יושבים על המרפסת המשקיפה על הכנרת ובעיקר על עמדת ההמראה במבוא חמה, אני אומר למשה, ״תראה, הרחבה מול ביתך עם עצי הזית הצעירים היא אתר קלאסי לנחיתה״ ואז מבטיח לו שבקורס הראשון שאבצע מהתבור לכיוון מבוא חמה אנחת בחצר. זה היה לפני כ-4 חודשים.

ביום שבת 19.4.08 לפני ליל הסדר יצאנו לטוס מוטי נחתומי, אסף ורבין ואנוכי. בדרכנו להר תבור, ראינו את מזג האוויר ואמרנו "טוב נגיע לתבור, נחתום ונחזור הביתה", זאת מכיוון שהייתה אינוורסיה בגובה הצמרות, רוח די חזקה מהגזרה המערבית וראות בעייתית.

אני אומר למוטי ״אם יהיה אפשרי ונצא לקורס, אני נוחת אצל משה בחצר״ (הבטחות צריך לקיים). הגענו בשעה 10:00 להר תבור וכבר ראינו מצנח באוויר ואחר כך נוספו עוד כמה. התנאים היו לא יציבים החבר׳ה עלו וירדו.

בשעה 11:00 בקרוב המראתי. כיוונתי את מד הגובה ל-400 מטר (גובה משוער של גובה העמדה לגובה הים), התחלתי בטיפוס ודי מהר התייצב הגובה על כ-600 +- מטר מעל פני הים. מאוחר יותר טיפסתי גם ל-750 מטר ואחר כך ירדתי ל-550 מטר כך היה די מעניין. בשלב מסוים היינו כ 10-+ מצנחים באוויר, מה שצייר את הטרמיקות די יפה. בסביבות 11:45 תפסתי טרמיקה די יציבה בחלקו הצפוני של ההר, יצאתי איתה, הגעתי לגובה של כ-800 מטר והיא נגמרה לי. פניתי לכפר תבור ומצאתי עוד חברה טרמלית שהעלתה אותי ברצף של +1 ל-900 מטר כאשר אין כמעט סחיפה, מה שעושה את הטיסה מהנה ביותר.

אני מתקדם באיטיות לעמק יבנאל, גולש לעמק ויורד ל-700 מטר, תופס לי אחת חמודה שמעלה אותי ל-1135 מטר שזה השיא של הטיסה, מכיוון שאני בבסיס האינוורסיה המציירת פס שחור לרוחב הרקיע. כאן כבר ברור לי שאני מתכוון לעמוד בהתחייבות שנתתי. מכאן שם פעמיי למטרה ברורה: ביתו של משה גרד "היפה". גולש ממרכז עמק יבנאל ונכנס לבקעת כנרות בגובה של כמעט 700 מטר, רואה כמה מצנחים חוצים את הכנרת לכיוון מבוא חמה אבל אותי זה לא מעניין, אני נעול על ביתו של "היפה".

אני מגיע מעל הבית בגובה של כ 700 מטר מעל פני הים (ביתו של משה, נתברר אח"כ נמצא ב -160 מטר מתחת לפני הים). כאן אני נתקל בבעיה - הדופן הדרום מערבית של העמק יורה טרמיקות ברצף ובעוצמה שאינני חפץ בהם, אני מחפש זרם אוויר יורד ובסוף מוצא אותו לאחר כ-10 דקות של חיפוש,

מתמרכז עליו והוא מוריד אותי בבטחה למטע הזיתים הצעיר שמול ביתו של משה.

אני אוסף את המצנח ומניח אותו מאחורי הבית, ניגש לדלת ומצלצל. משה פותח את הדלת ומזמין אותנו להיכנס. אני אומר לו ״משה, אני לבד״ והוא לא מאמין יוצא החוצה לברר אם אני עובד עליו. משה לא מאמין ויוצא לאחורי הבית, רואה את המצנח הפרוש על הקרקע ומתלהב.

הבטחות יש לקיים!

הטיסה נמשכה 1:35:25 שעות, בגובה מירבי 1134 מטר. טרמיקה +4 מקסימלית, שקיעה מקסימלית (בהנמכה )- 4.